Gaza


"Amnon Rosenberg, 51, was killed yesterday when a mortar shell fired by Palestinian terrorists in the Gaza Strip hit a paint factory at Kibbutz Nir Oz in the western Negev." (Tidningen Haaretz  05/06/08).

I ett och ett halvt år bodde jag i Israel. Det är väldigt länge sen nu men jag har fortfarande vänner kvar där. Jag bodde på Kibbutz Nir OZ, ca 2 km från Gaza remsan. I dessa oroligheter tänkter jag förståss på mina vänner på Nir Oz och övriga som bor omkring. De Israeler jag bodde med ville bara ha fred. Jag försvarar inte Israel i deras attacker mot Palestina, jag tycker lika illa om båda sidors attacker och självmordsbombare. Men jag förstår att det är tufft att leva i Israel 2 km från gaza och hela tiden vara orolig för att raketer kommer in från Palestina. I somras träffade en sådan raket mitt gamla hem, Kibbutz Nir Oz och dödade en tre-barns far.

Jag hoppas att freden kommer till Israel och Palestina snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0