16 April 2009

Oj vad semestern gick alldeles för fort. Men det så är det ju alltid i vanlig ordning. Det var verkligen jättehärligt med sol och bad och värme i Malaysia! Första dan på jobbet kände jag mig full av energi. Ända till man sätter på datorn och ser alla mail som kommit under tiden man varit borta. Puh! Men det är bara att kavla upp ärmarna. Jag funderar förstoss hur folk klarade sig förr utan alla dessa kommunikationsmedel som mobiler och datorer. Nu är det så enkelt att skicka iväg en fråga av enklaste karaktär till sin personliga bankman.., bankkvinna. Men jag gilla mitt jobb så det är okey. Jag gillar mina kära kunder (ok, de flesta iaf). Jag gillar att vara hård ibland, mjuk ibland, och snäll ibland när jag vill. Jag gillar verkligen att hjälpa människor med deras ekonomi. Ja, det är faktiskt jätteroligt. Jag gillar kundkontakten. Den sociala biten. Jag gillar placeringsbiten. Jag gillar förstås när våra investeringar går bra, när mina kunder är glada. Och jag gillar när börsen är glad. Jag tänker på solen och värmen i Malaysia och går till jobbet med förnyad energi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0