Are you married?

Den absolut vanligaste frågan i Malaysia är utan tvekan: are you married??

Och jag och Linda har båda varit väldigt gifta de sista tio dagarna. Såsom nar jag var ute på stan själv o promenerar i stan Terrenganu, och en malaysisk moppekille åker brevid mig. 'Hello! How are you?' ropar han på knagglig engelska. 'Fine' säger jag sådär lite lagom trevligt och tittar sen bort och fortsätter gå. Men här fattar man inte hintar så där lätt. Han frågar vart jag är på vag och jag säger att jag bara är ute och går och fortsätter sedan med att ignorera honom. 'Can I join you?' undrar moppekillen. Jag svarar inte men moppekillen ropar igen 'can I join you?. 'No' säger jag. Inte otrevligt, men ändå ett nej. Då kommer frågan! 'Are you married?' Mitt uppenbara svar är förståss

'YES, I'm married'
 
Min väldigt äkta hälft är bara inte här men jag är väldigt väldigt gift just nu när du frågar. Och hade jag inte varit det hade du självklart fått joina mig på min promenad i Terrenganu! Gud så mysigt det hade varit.. Eh, not..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0