Casa Guatemala

Läste om ett jättemysigt ställe. Om man nu kan säga
jättemysigt om ett barnhem. Casa Guatemala. Men om jag skulle vilja åka och jobba som voluntär så skulle detta kunna vara just ett sånt ställe jag skulle lägga ner min tid på.

Nu har jag en kort period i mitt liv (precis efter gymnasiet) jobbat på dagis, och det var inte exakt min grej. Jag brukar inte använda ord som supertråkigt, men ni förstår vad jag menar. De var jättesöta och så, men nä.. inte min grej. Men jag får för mig att voluntära på ett barnhem är en helt annan grej. Rent känslomässigt.

Centralamerika är ju en av mina resedrömmar som jag har kvar att göra. Så kanske blir det en tur till detta ställe också när den resan väl blir av. Om än bara för en dag. De har ett hostel bland annat som inkomstkälla.



Kommentarer
Postat av: marlene

vad mysigt det ser ut ändå, om man kollar på bilden.

2009-04-01 @ 12:00:47
URL: http://marliine.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0