DONT GO OUT ALONE!

Det bor en väldigt yr dam i mitt hus. Jag träffade på henne häromveckan i bara nattlinnet, och jag undrade nästan om hon var full.. Men hon är bara gammal. Hon irrar ut i trapphuset och sen vet hon inte vart hon ska. Jag vet inte vart hon kommer ifrån men hon pratar svenska, engelska och hebreiska blandat. Och jag pratar svenska, engelska och hebreiska med henne. Jag tycker så synd om henne. Idag träffade jag henne igen i hissen - hon hade fått för sig att byggkillarna, de som håller på med vårt stambyte, ville låsa in henne. Jag förklarade att de inte ville henne illa utan att de bara byggde om våra badrum. Jag släpade upp henne till hennes lägenhet igen och sa 'habaita' (som betyder hem på hebreiska), och hon mumlar 'habaita, habaita'. På insidan av hennes dörr har någon skrivit ett stor lapp till henne: DONT GO OUT ALONE!

Hon påstår att folk låser in henne. Kanske är det så. Hon har hemtjänst och på en annan lapp på insidan av dörren står det 'Lås dörren från utsidan och lägg nycklarna i brevinkastet'. Det känns hemskt att bli gammal, och vara ensam som hon är och inlåst i sin lägenhet..

Inne i hissen har den yra damen med spretiga bokstäver skrivit: HELP. CALL POLICE. XXX (Namn)

Kommentarer
Postat av: linn

fin blogg :)

2009-08-16 @ 21:47:43
URL: http://tieplinn.blogg.se/
Postat av: Nea

Vilken fin blogg :)

2009-08-23 @ 00:08:18
URL: http://linneagja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0