1970

 Imorgon fyller en av mina vänner år. Han är född 1970 och jag försökte kolla vad som hände då. Man blir verkligen förvånad när man tex läser att man först detta år får sälja preventivmedel utan  speciellt tillstånd av polisen. Att utomäktenskapliga barn får samma arvsrätt som barn födda inom äktenskapet. Och att Sveriges television börjar sända i färg!  Jag läste också att Isabella Scorupco är född detta år, henne gillar jag och hon är ju verkligen en vacker kvinna.

 

Innan 1970 var det svart-vitt som gällde..


Kommentarer
Postat av: Anki

Där har vi tur då... att de ändrade i lagen om utomäktenskapliga barn. Vi är ju oäktingar alla tre...

2009-03-22 @ 09:10:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0