Träningsvärk

Det känns i kroppen att jag va på gymmet igår. Men lite träningsvärk är bara skönt tycker jag, så det känns som man gjort något.. Jag sprang på springbandet i en kvart ungefär och sen en timmes träning på maskinerna. Det är himla skönt att träna på helgerna faktiskt eftersom man slipper stressen det annars är när jag tränar mornar o sen ska iväg till jobbet. Nu har ett nytt schema kommit ut för klasserna de har. Såg då att de har afrikansk dans på en tid som passar mig jättebra. Det ska jag testa!! Så här står det om afrikansk dans..

Kraftfullt, roligt och rytmiskt. 

Låt energin strömma genom kroppen till kraftfulla rytmer från det varma och härliga Västafrika. I den här dansklassen är koreografin enkel och upprepande med stora fria rörelser. Vi jobbar alltså mer med rörelse och stil än med svår koreografi. Du tränar kondition, ökar rörligheten och stärker kroppen samtidigt som du får njuta av ljudet från afrikanska taktfasta trummor. Hett, eldigt men ändå jordnära.

...Det låter som det kommer passa mig ! Ska verkligen bli superkul att prova i veckan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0