Vad betyder ditt namn?

Hamnade på någon sida där man kunde se vad ens namn betyder. Tror det var www.svenskanamn.se

Mia är ju en kortform av Maria. På sidan läste jag att den allra vanligaste betydelsen för Maria i nutid är "bitter" eller "hav av bitterhet" men det finns andra teorier som "rebellisk" och "önskat barn". Men namnet kommer troligast från ett egyptiskt namn som kom från ordet mry "älskad" eller ordet mr "kärlek".

Känns väl lite sådär att ens namn betyder bitter.. Men rebellisk kanske kan stämma ibland... *skratt*

Men fler betydelser ska vara "uppror", "trotsig", "efterlängtat barn", "havets stjärna", "en droppe i havet", "den vackra", "älskad av Gud", "den perfekta", "den som älskar Gud", "den helade", "stark", "stor sorg", "den välnärda" (med betydelsen "vacker"), "älskarinna", "graciös", "den upphöjda", "den charmiga" och "den som härskar".

Känns ju lite bättre att ens namn betyder "havets stjärna" eller "den perfekta"... 

Vad betyder ditt namn? 
             


Kommentarer
Postat av: Suneeta

Hm vad spännande!!! Jag ska nog kolla vad mitt namn betyder. Eller man kanske bara kan kolla upp svenska namn? Aja jag får prova mig fram! :P

2009-01-13 @ 11:24:45
URL: http://suneetas.blogg.se/
Postat av: ginisen

Svar:

jag köpte skinnjackan på oasis. kostade 1000 kronor bara - väldigt värt det :)

2009-01-13 @ 18:54:44
URL: http://ginaoliwia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0