Namnbyte

För ett drygt halvår sen bytte jag namn. Jag hette tidigare Maria så ändringen var ju inte så stor. Ja, jag heter fortfarande Maria för den delen men jag har ändrat det till ett mellannamn och istället lagt till Mia som tilltalsnamn. Saken är den att jag kallats Mia sen jag gick i första klass eftersom vi var tre stycken Marior i samma klass. Tillochmed min farmor kallar mig för Mia. Det stod Mia på mina visitkort på jobbet men sedan stod det Maria när jag skickade mail till kunder, och de frågade ofta mig om det var Maria eller Mia som gällde. Små saker gjorde att jag till slut bestämde mig för att helt enkelt byta namn till Mia. Det var väldigt enkelt att byta namn faktiskt, bara att skicka in namnbytet till skatteverket och vänta ett par månader så var det klart. Det jag inte tänkte på dock var att både körkort och pass har Maria som tilltalsnamn så det måste förstoss bytas ut.. Men jag är väldigt nöjd över att nu heta Mia.

När jag sen iallafall berättade för min bror vid ett senare tillfälle att jag faktiskt bytt namn så undrade han om det kostade något. Nä, det är gratis med ett namnbyte, sa jag. Han tänkte lite och säger 'kan man byta till vad som helst eller?' Nja, säger jag, inte vad som helst kanske men i princip antar jag.. Han tänker lite till och utbrister 'jag skulle ju kunna byta ut mitt namn till Gnaget!'.

Nja, den tanken var ganske en av hans mindre bra ideer... *skratt*

En gnagare..

Bilden lånad från www.rasundafc.se 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0