Yvonne Ruwaida

Kan någon stoppa miljöpartiets Yvonne Ruwaida? Hennes ideer om Palestina-Israel konflikten är ju helt galna, och jag är trött på att se hennes ansikte på tv nu. Hon är så väldigt emot Israel och dess metoder i konflikten men kan inte se något fel med Hamas och vissa palestiners våld mot Israel. Jag är helt emot krig och dödande från båda sidor, och det känns ju märkligt när denna Ruwaida inte kan svara på om hon vill behålla Israel som land eller om hon kan se något fel i det Hamas gör. Hamas som är en terrororganisation, demokratiskt vald eller ej. Hon talar om hur oskyldiga dör i Gaza, vilket stämmer. Det är fruktansvärt. Men hon kan inte se något fel i de palestinska självmordsbombare som går rakt på en buss i Tel Aviv eller Jerusalem och dödar oskyldiga människor i Israel. Palestinska eller arabiska självmordsbombare som tror att ju fler oskyldiga judar de dödar, ju bättre kommer de själva få i paradiset. Äh, jag blir bara lite upprörd över den här ensidigheten från Ruwaida. 'Det är bara fel på andra, inte på mig själv'. Med den attityden kommer man ingen vart i det lugn och förhoppningsvis fred som behövs i området. Som jag skrivit tidigare så dog en man i somras på den Kibbutz jag själv bott på. Kibbutzen ligger 2 km från Gasa på Israels sida och han dog av raketer från Gaza, och var en helt oskyldig man. Raketer har skjutits från Gaza in över Israels sida i sju-åtta år nu.. Jag bara önskar att det håller sig lungt nu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0