Jordstampat golv..

Nu har jag bott i ett kaos av bygge ett par veckor. Mitt stambyte skulle ta åtta veckor. Sen sa alla jag känner att 'visst visst, åtta veckor och så får du plussa på en eller två veckor till. Det tar alltid längre tid än beräknat'. Man kan ju undra, om det nu alltid tar längre tid en beräknat, varför de inte då säger 10 veckor från början?

Hur som helst, första fyra veckorna bodde jag hos en kompis här i stan. Nästkommande två veckor var jag i skåne. Då var det alltså två veckor kvar på det hela. Jag insåg, att om jag inte ville flytta utanför mitt kära vasastan, så var jag tvungen att bo i byggdammet i två veckor. Som en sådan enkel människa jag är (..?) så tänkte jag att det nog visst skulle gå bra. Hey, folk bor i hyddor med jordstampat golv i afrika utan rinnande vatten. Så detta i två veckor är ingen match! Nu var det bara det att när jag sitter på tåget hem från skåne så ringer byggkillen och säger att 'ehm, det blir lite försenat'

Ja, jag förstår - det är bara att gilla läget säger jag och funderar tyst om det nu kommer bli en eller två veckor försenat.
- Nej nej, det är åtta veckor försenat säger byggkillen. !

Japp, så nu får man bo i sitt byggkaos liite längre än planerat. Men som sagt, folk bor i hyddor ute i världen utan rinnande vatten och klarar det galant. ..Men det ska bli himla skönt när det är klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0