Melanders Fisk

Brasserie    Var på Melanders Fisk häromveckan och åt en otroligt mysig lunch.

Det var på deras senast öppnade restaurang vad jag vet, den på Dalagatan 9R i vasastan. Eller Brasserie som jag tror det kallas. Om man nu ska vara lite fin i kanten, och det kanske man ska vara om man äter på Melanders. ..Fast egentligen betyder väl brasserie - ett bryggeri och enklare restaurang? ..Men jag är ju inte franska-expert så jag lägger ner den disskusionen med mig själv omedelbart.

Det var iallafall väldigt lungt och skönt i restaurangdelen - helt i min smak om man verkligen vill kunna höra vad den andra i sällskapet säger (speciellt till skillnad mot tex hysterisk högljudda Tranan på Odenplan som ändå håller samma prisklass, dvs den lite högre.)

Om man nu skulle jämför dessa två - just för en lunch - så gillade jag Melanders fisk 100 gånger bättre än Tranan för en trevlig lunch i trevlig och harmonisk miljö.

För övrigt var maten jättebra, och visst - det ska man väl kunna förvänta sig med en dagens lunch för mellan 150-200 kronor. (Som exempel har vi deras räksallad för 155 kr eller deras Stekt Gös för 205 kronor. Båda på menyn för dagens lunch.) De har inte bara fisk på menyn, men går man till Melanders Fisk så måste man förstoss beställa fisk. Sen var också servicen bra, inredningen jäkligt snygg och hela restaurangen vacker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0