Sidorspår.. Mitt element: Trä

Var hos syster yster igår och hon gör ju en del spännande saker. Som att släktforska. Jag får väl erkänna att jag aldrig varit så där jätteintresserad själv (jo, okey det var vääldigt intressant när jag skulle till USA o resa runt och min syster berättade att hon hittat släkt där.. Som jag förstoss senare hälsade på!) Iallafall så visade hon mig en rätt  bra sida som heter http://www.birthday.se/ där man förstoss kan se folks födelsedagar, men också leta upp folk som man inte kan hitta på tex hitta.se. Nu provade jag att söka på mig själv. 

Där står det att jag är född på en torsdag. Att jag föddes för 12 940 dagar sen! (wow, det är ju en hel evighet!) Det står att jag är vattuman (jodå, det visste jag förstoss :). Att mitt Djur, enligt den kinesiska astrologin, är Tiger. Och mitt Elemänt är Trä.

Så förstoss kom jag in på det här sidospåret med kinesisk atstrologi....
"Tigern är modig, äventyrlig, generös, och impulsiv. Tigern har en otrolig kraft och styrka. Tigern tar risker men är ofta född med tur." (absolut)

Vad gäller mitt element - Trä, så läser jag att dess egenskaper är "skönhet, dygd och elegans. Trä representerar skapande kraft och fantasi. Det står också för familjelycka och hälsa."

Det låter ju bra alltihopa.

och medans jag sitter här och skriver gör AIK 2-2 mot Gais. Känns skönt. Hoppas de kan hålla i detta nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0