10 000 steg

En vuxen människa bör gå 10 000 steg per dag för att bibehålla god hälsa enligt Folkhälsoinstitutet. Samma institut berättar att varannan svensk inte når upp till detta.. Det kan nämnas att 10 000 steg motsvarar ungefär 7,5 km.

Idag har jag iallafall gått och gått.. och gått.. Hade jag haft en stegräknare hade det nog stått 40 000 på den idag. Utan att överdriva. Först var jag på promenad i Hagaparken med min vän Linda. Sen tog jag en promenad djurgårn runt med min kompis Tobbe i några timmar. Sen började det snöa! Vilket aprilväder... Men då tyckte vi att vi var värda en fika. Och en liten smarrig chokladboll. Man måste få njuta lite bland all motion..  



Kaffe o chokladboll på stan när sol och vår gick över till snö likt ett typiskt svenskt aprilväder

Kommentarer
Postat av: marléne

Då blir det en stegräknare till dej i julklapp då ;) Hehe jag har faktiskt en stegräknare inbyggd i min mobil, fast den funkar väl lite sisådär. Bra jobbat idag iaf (y)

2009-03-22 @ 23:37:20
URL: http://marliine.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0