Egypten

Kollade precis på Packat & Klart som går på SVT 1. "Ett reseprogram för dig som vill få tips på nya resmål eller som bara vill drömma sig bort en stund." Och både restips och drömma är ju alltid trevligt. Nu var de i Egypten och där har jag ju redan varit och sett pyramider, Kairo, Konungarnas dal, och rest runt i landet. Man kan ju nästan säga att jag upptäckte Egypten. haha.. Nja, okey, det är inte sant. Men jag kan absolut säga att jag reste runt där innan denna turistvåg som nu är. Pyramiderna är något man måste ha sett iallafall tycker jag! Ett av världens sju underverk.

Annars så var det märkligaste på resan jag gjorde där Dahab, ett litet ställe (som förståss nu också växt) på Sinaihalvön, där vi bodde i små hyddor. När vi var där kändes det som om precis alla var höga! Det var supermärkligt. Så här har jag skrivit 1993 på min gamla hemsida om slutet på vår resa i Egypten - Dahab.:

...Well, we had to move on and our last stop in Egypt was Dahab.. Dahab is the paradise
of grass, I even thought that the camels looked high ..Not to talk about the only police man we saw.
We stayed for a few days in a cheap camp called Camelot. ..But a few days later, we left for Israel.


Mia på en kamel i Egypten för 16 år sen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0