Pinsamt

Idag skulle jag träffat en kund, en äldre dam.

Hon ringer dock och säger att hon inte kan komma för hennes man hastigt blivit sjuk och måste åka in på sjukhus. Senare iallafall på eftermiddan, kommer damen ifråga (trodde jag!) ändå in på kontoret och letar efter mig. 'Hej är du här' säger jag lite frågande. 'Ja, jag måste prata med dig om en sak' säger äldre kvinnan som är en ganska fin gammal dam och pratar högtidligt. 'Ja, men hur är det med din man då??' säger jag.
Hon tittar på mig och utbrister: ' ja, han har ju varit död i 20 år!'

Pinsamt! Jag blandade alltså ihop min två damer. Det var förståss en helt annan dam som kom in till mig på eftermiddan än den jag pratat med i telefon. Får skylla på feber-förvirrig eller något... Både jag och min chef (som överhörde detta) skrattade gott iallafall åt mitt lilla misstag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0