Hur packar man för en långresa?

Häromdan fick jag frågan hur man skulle packa för en längre resa och hur man skulle tänka...

Ja, frågan fick jag förståss för att jag gjort en del längre resor och ..ähm.. borde vara van vid att packa riktigt bra. .. Men i ärlighetens namn är jag rätt usel på att packa. Det beror ju alltid på vart man ska för den delen, och vad man ska göra.. Men, jag kan säga så här. Packa så lätt som möjligt! Man använder ofta samma kläder iallafall och det går oftast att tvätta på plats. Det är jättejobbigt när man reser runt med ryggsäck på ryggen att ha med sig för mycket grejer. (Fråga Jennie hur det var när vi reste runt i asien och hennes ryggsäck vägde dubbelt så mycket som min..) Det slutar ändå bara med att man slänger eller skickar hem saker till slut...

En sak som jag tycker var ett riktigt kap vad gäller rese-inköp, är den här silkessovsäcken som jag köpte typ för inga pengar alls på en resa i Vietnam. Den tar ingen plats, väger ingenting och superskön att ha om man sover på något vandrarhem eller billigare hotell och vill krypa ner i sina egna 'lakan'. I like!! 

                  

Ett fel man ofta gör är att packa sin ryggsäck så full som möjligt 'för det får ändå plats'. Tänk istället att få så mycket luft i den som möjligt. Du kommer ju vilja handla saker på din resa. Och som sagt, inge kul att bära runt på för mycket grejer.. Är det något man saknar så brukar det alltid gå att köpa på vägen ändå.. Trevlig packning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0