Långledigt någon?

Var på kurs idag igen. Har pratat portföljhantering och diverese formler som CAPM och annat hela dagen, hur man sätter ihop en aktieportfölj mest effektivt osv. Var sen och hälsa på Edina, min kompis som jobbar i en klädbutik. Hon tyckte förståss att det lät urtrist med portföljhantering. Det är tur att vi alla är olika :)

Mötte upp min kompis Helena och gick på föreläsning som hölls av Arne Mårtensson och hans fru Helene. För den som inte känner till Arne Mårtensson så var han tidigare bankdirektör och ordförande i Handelsbanken. Arne och Helen gav upp sina toppkarriärer och gav sig ut på sin livs resa 2006 - att segla runt jorden i tre år! Ganska häftigt. Jag vet inte om jag skulle vilja segla runt jorden. Och inte i tre år heller kanske. Men själva iden att förverkliga en sådan dröm är ju coolt. Det är nog väldigt många som har en dröm men som är alldeles för fega för att förverkliga den. Jag skulle gärna vilja resa jorden runt (fast utan segelbåt då), kanske att man borde ta itu med den..

Vad har du för dröm?

 




(Bilden är från Paret Mårtensons resa - på Antarktis)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0