Africa

www.escape160.com listar världens fem farligaste städer. Jag har varit i en av dom - nummer tre på listan - Nairobi i Kenya. Någon som heter Bert säger i artikeln:

"Kenya och huvudstaden Nairobi är vackert, men fruktansvärt kriminellt. Se till att du tar en taxi på natten eller eskorteras om ni skall gå ut. Utan sådana säkerhetsåtgärder kan det gå väldigt galet"

Jag minns när jag var där 2005 med tre andra svenska tjejer och jag kände inte av kriminaliteten såsom de beskriver det. Då har jag känt mig bra mycket otryggare i vissa andra städer. Jag säger inte att det är fel att Nairobi listas som nummer tre över världens farligaste städer. Men jag upplevde inte det så själv.

Jag kommer inte ihåg vilken film vi såg men jag minns att vi var på bio en kväll. Jag minns också en restaurang vi gick på en annan kväll där vi fick prova alla möjliga sorters köttbitar, som krokodil. Kommer också ihåg att vi bodde på en campingplats, men att vi en dag lyxade till det hela och åkte in till stan och la oss vid poolen på taket på ett av stans lyxigaste hotell. Vi betalade 80 kr har jag för mig för att få vara vid deras pool - en förmögenhet för att vara i Kenya - och blev uppassade hela dan. Det var skönt efter en två månader lång resa i afrika!



Nä, det här är inte från Nairobi. Bilden är inte ens från Kenya. Hittade inga bilder från Kenya just nu. Bilden är däremot från Afrika, fast från buschen i Botswana. Dessa kvinnor ägde inte mycket men de såg lyckliga ut ändå! :) Antar för övrigt att det inte var varje dag de sprang på ett gäng svenskar på deras väg till att hämta vatten...


Kommentarer
Postat av: Mia

gud va fin blogg

2009-10-10 @ 14:13:20
URL: http://zplit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0