Bakdags

Fick för mig att baka kakor så här på morgonkvisten. ..Med tanke på att jag var utan kök i ungefär 2 månader (!) i somras så känns det jättelyxigt att kunna baka igen :) Nu blir det Korintkakor, dom har jag inte gjort på flera år tror jag men har för mig att de var jättegoda. Och superenkla att göra! Det är en fördel för en sån som jag i köket..

Ca 45 kakor

200 g smör
1 1/2 dl socker
100 g korinter
3 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver

Gör så här: Sätt ugnen på 175 grader. Rör ihop smör och socker till en pösig smet. Blanda ut bakpulvret i mjölet. Blanda sedan alla ingredienser. Rulla till bollar som tryckes till lite med tummen på plåten.

Gräddas ljust bruna

Voila!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0