Half day?

Oj vad tiden går i svindlande fart. Idag har det iallafall varit halvdag. Himla skönt. Halvdagar existerade inte i England (med tanke på att jag var där och jobbade förra året). "Half days???" "What do you mean?" De tittade knepigt på mig när jag frågade nån gång om vi hade halvdag innan en röd helgdag... Men nej. ..Ja, över huvud taget tror jag England hade färre helgdagar än vi har i Sverige. Eller bank holiday. De har Early May Bank Holiday, Spring Bank Holiday, Summer Bank Holiday... osv.. Jag undrar hur det kan komma sig att de bara har 'fridagar' istället för helgdagar. Har de inget att fira? Idag försökte jag iallafall klämma in lika mycket på jobbet som en vanlig arbetsdag. Det gick med nöd o näppe.

Men sen kommer man hem och känner sig så här ungefär --->>  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0