Hypnotisören

Nu har jag äntligen lyssnat klart på boken Hypnotisören. Den var lite seg första halvan för att vara helt okey i slutet. Det börjar iallafall med att en man blir brutalt mördad i en gympasal i Tumba, och hans fru och dotter hittas sedan lika besinningslöst mördade i deras radhus. En son överlever dock men svårt skadad, och även en dotter är i livet som inte bor med familjen i sitt radhus. Boken handlar sedan om hur kriminalkommisarie Joona Linna tar sig an fallet där även Erik Maria Bark - en fd hypnotisör - blir inblandad. Eva Maria Bark bryter sitt löfte sedan tio år tillbaka, att aldrig mer hypnitisera, och en rad skrämmande saker börjar hända..

Boken har fått bra kritik av allmänheten. Själv är jag inte lika positiv men tycker den är en helt okey bok så den får tre stjärnor av fem. Den är skriven av psydonym Lars Kepler och det var en stor disskusion i massmedia om vem eller vilka denna Kepler var eftersom det hölls hemligt. Till slut kom fram att det var ett par som skrivit den, vilka minns jag inte tyvärr men det har väl mindre betydelse..

Nu ska jag läsa annat än deckare tror jag. Ska nu lyssna på en av Marian Keyes bok En förtjusande man. Lite chick-lit måste vara bra efter alla mörka deckare! :)


Kommentarer
Postat av: Linda

Ah, berätta sen om boken var bra, har den på min "attläsalista" :). Hoppas det är en bra uppläsare..detn gör liksom hela boken. Kram

2009-10-12 @ 14:15:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0