Mat till hemlösa?

Idag har jag varit på kurs. Det är alltid lite trevligt att gå på kurs och träffa folk från andra kontor. Det är också lite kul att när man går på kurs för placeringsrådgivare så är det 90% killar. Det känns helt okey :). Idag var det en intressant dag om placeringsanalys. Imorgon ska jag på kurs igen och då är det portföljteori. Till dagens kurs hade jag läst det mesta man skulle läsa men till morgondagens kurs har jag inte läst en sida. Det känns lite jobbigt att vara så oförberedd men hoppas att det ska gå bra ändå.

Hur som helst - på vägen hem var jag iallafall in på ICA på sveavägen en sväng och blev lite förundrad över att det stod två kylskåp utanför kassorna. Dom har aldrig stått där förut så jag hajjade till.

På det ena kylskåpet hängde en lapp. Det stod något i stil med "lägg in en vara du kan undvara. Varannan dag kommer XX* och hämtar detta till hemlösa"

Det var väl en himla cool grej? Tyvärr hade jag ingen vara att lägga in kylskåpet men nästa gång jag går in på ICA sveavägen får jag köpa en extra. Önskar jag haft en bild på det hela men mina kamerabatterier är så gott som döda o laddaren är på jobbet..

*Var tvungen att googla detta nu och fann att organisationen Ny Gemenskap samlar in mat som de ska dela ut till hemlösa. Electrolux sponsrar med kylskåp. ICA Sveavägen är den enda butik detta finns på än så länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0