Panschisvarning

Ja, det är kanske lite panschisvarning på mig just nu som börjat sticka. Men jag måste erkänna att det är rätt kul att sticka. Nu gick jag o köpte en virknål i veckan också och började virka ett par tofflor! Jag har inte virkat på säkert 20 år så jag visste inte riktigt hur det skulle bli. Men jag är rätt nöjd med mina små tofflor. Jag testade först ett mönster som var alldeles för knepigt för en nybörjare som jag. Men sen hittade jag den här bilden nedan på nätet med en ganska enkel beskrivning. Det är inte mina tofflor nedan men det är sånna jag virkat! ...Det finns en viss risk att min familj kommer få mjuka julklappar i år om det är stick- och virkintresset håller i sig...  :)

Tofflor

Vill du också virka ett par tofflor? Här är ett enkelt mönster
http://www.ipbolaget.com/users/ce03922/tofflor.html


Kommentarer
Postat av: Marléne

Söta tofflor juh. väntar med spänning på hur dina ser ut :)

2009-10-24 @ 00:37:33
URL: http://marliine.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0