Vad har du för IQ?

Jag har en otroligt smart bror-son. Jag var imponerad när han kunde läsa vid tre års ålder. Och ikväll ringde min pappa och var helt förundrad över att lilla Albin (som numera är sju) hade frågat efter papper o penna för han skulle skriva upp alla resultat som AIK gjort under hela säsongen! Förstår ni! Han kom ihåg ALLA RESULTAT som AIK gjort!! Det är ju helt sjukt. Det var inte nog. Han visste också i vilken ordning varje mål hade kommit i varje match!!! Jag är så sjukt imponerad o fattar inte hur det går till.

Iallafall. Så jag började surfa runt lite på Mensas hemsida för att kolla om de skrev något om överbegåvade barn. Såg att de hade ett test man kunde göra (för vuxna alltså). Här kan du testa själv! http://www.mensa.se/content/view/52/90/

Tyvärr hade inte jag någon chans (fast det hade jag nog redan insett, tror inte det är mig Albin ärvt dessa talanger från) men tyckte ändå detta kändes okey. Vilket resultat får du? 

Resultat

112


Detta motsvarar 78:e percentilen, dvs 78% av befolkningen har en IQ mindre än 112.

För medlemskap i Mensa krävs en IQ på 131 eller mer, vilket uppnås av 2% av befolkningen, alltså 98:e percentilen.

Sannolikheten att du kvalificerar dig för medlemskap i Mensa är liten.


Kommentarer
Postat av: Linda

Ja Abbe är bright han, dock gäller detta 2002 års säsong somn vi har på DVD och som han kan kolla på om och om igen, därför har han lärt sig alla resultaten ;) Han kan även alla kommentarer som sägs utantill..haha.

2009-10-20 @ 21:00:28
Postat av: Mia

haha.. okey, var det säsong 2002 :) Men så söt han är, och det är ju ändå helt otroligt att komma ihåg allt detta!

2009-10-20 @ 22:12:37
Postat av: Buy or Sell - En bloppis, för alla!

Har du kläder, skor eller dyligt du vill bli av med? Då är du välkommen att publicera din annons gratis på buyorsell.blogg.se. Du kan även fynda blande de utlagda annonserna på bloppisen eller efterlysa ngt du inte kan hitta i affärerna längre:)

Hoppas du kommer trivas!

2009-10-20 @ 23:05:28
URL: http://buyorsell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0