Letar bankomater

 - Ja, det gör jag faktiskt.. Det är mycket att tänka på när man ska på långresa i länder som inte ingår i Europa eller Asien.. och just nu sitter jag o kollar hur det är med bankomater i Nicaragua och Honduras. Känns bra att veta om vi kommer kunna ta ut några pengar när vi är där.. Och banktjänsteman som man är känner jag ett visst ansvar för den biten :) Om det går att växla lite här hemma är det nog det bästa så man inte står där på en gränsövergång och är tvungen att växla med de miljoner försäljare / växlingsmänniskor. Jo, jag har varit på alltför många gränsövergångar för att veta hur det kan se ut. Och att bli sliten i vid en sådan vill man helst undvika om det går. Dessutom är risken ganska stor att de försöker lura en och det spelar ingen roll hur uppmärksam man tycker att man är. För att se var man hittar bankomater för Visa-kort är det bara att gå in på www.visa.se och klicka sig vidare.. :-)  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0