Time4thai

Igår var vi och testade en thai-restaurang som vi inte varit på tidigare. Det var med min kära kompis Annika och hennes pokvän Max från Italien. Jag och Annika, som bland annat rest i Thailand tillsammans, tog vår gamla kära Pad Thai - stekta nudlar med kyckling. I thailand går det att få under 10:e kronan men nu är vi ju i Sverige, och en tallrik kostade 155 kr och kom med jordnötter på sidan som jag förstoss tog en hel del av. Max åt någon slags kyckling med kokosmjölk tror jag det var och han verkade nöjd. En Singha var vi förstoss tvunga att ta också, även om jag egentligen först satt o funderade på att ta en enkel cola. Men en Singha är alltid trevligt. Time4thai ligger vid rörstrandsgatan och hade trevlig inredning och maten var god. De hade en utomhusservering också, men regnet formligen öste ner igårkväll så där ville ingen sitta då.

Max, som bor i Rom och bara är här över helgen, tyckte det var lite tråkigt att vi haft den varmaste och finaste sommaren på evigheter och att det skulle regna just den här helgen han är här. Jag förstår honom, det är alltid trevligare när det är sol när man är på semester. Men annars var det rätt trevligt tycker jag med ett ordenltigt ösregn utanför fönstret. Det är svensk sommar de :)



Mia och Annika på trevliga time4thai en regnig lördagkväll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0