Antiga - Lanquin

Ett kort inlagg for vi ska alldeles strax ut och ata middag. Igar kom vi tillbaka till Antigua och bor nu pa Yellow House, vilket ar ett trevligt hostel. Vi bor i ett 3-baddsrum for ca 50 kr per person och natt och da ingar en jattebra frukost med massa frukt, agg, pannkakor och kaffe eller te. Det ar valdigt rent och frascht har och sangarna ar bade stora och madrasserna bra - sanna dar grejer man uppskattar nar man reser.. Stannar en natt till for imorgonbitti ska vi ta en minibuss till Lanquin och bo dar ett par natter. I Lanquin aker man sedan ut pa en dagstur till Semuc Champey, vilket har en massa olika pooler av naturligt vatten som ska skifta i emeraldgron till turkost till morkblatt och det ska vara valdigt fint dar - battre kan jag inte forklara det just nu utan att ha varit dar.. Det kommer ta oss atta timmar att komma dit sa vi hoppas det ar vart det, de som varit dar sager att det ar det. Eftersom vi har hittat den storsta mataffaren i hela centralamerika tror jag (typ som Coop Forum hemma och de ar det inte gott om har, mest en massa mini mini-butiker overallt) sa har jag och Marre varit o storshoppat dar infor var langa bussresa imorn.

Var grupp som var fem ett tag krymte ju till fyra nar australiensiska Ellouise akte vidare och sen krymte den till tre igar nar jag, Marlene och svenska Klara akte vidare igar hit till Antigua. Imorn blir vi bara tva igar da jag och Marlene lamnar Klara har eftersom hon sen ska at ett annat hall. Det ar for ovrigt svinkallt har pa natterna! Ingen aning om temperatur, vi har gissat lite och jag tror pa 14 grader medans Klara tror pa 9 *)  ! Dagarna ar jattefina dock sa det ar skont. Forhoppningsvis blir det lite varmare i Lanquin men ar osaker pa det (det beror ju helt pa vilken hojd man ar pa) men stoppen efter det ska vara varma sa det ar ju nagot att se fram emot om inget annat! Na, nu ar det hog tid for middag. Hasta la vista.

*) Kollade just pa MSN Wether - det ar 14 grader har pa natten! Och 21 pa dan. Tur man har dubbla tacken pa rummet..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0