Fortfarande pa Utila

Idag ar sista dagen pa var karibbiska vistelse pa Utila. Marre ar ute nu och gor tva uppdyk for att fa sitt certifikat. Det innebar bland annat att de gar ner 18 meter under ytan. Ganska langt om man tanker pa hur hogt det ar pa ytan.. Sjalv ska jag gora mitt sista dyk ikvall for att fa mitt Advanced Open Water, och det ar ett nattdyk sa det blir himla spannande och lite laskigt kan jag tanka.. Orkanen Richard som kom over oss igar var mer av en storm och vi klarade oss valdigt bra. Battrafiken var installd och det allra mesta hade bommat igen for sakerhets skull, men det var verkligen ingen fara. Idag har vi daremot haft var absolut finaste dag hittills pa den har on - stralande sol precis hela dagen och inte en regndroppe sa langt ogat kan na.

Imorgon ska vi gora tva dyk tillsammans bara for kuls skull (och for att det ingar i det vi betalat) sen tankte vi ta 14.00-baten till land igen och forsoka ta oss sa langt vi kan mot Copan. Copan ligger nastan pa gransen till Guatemala och vi har hort att det ska ta ca 7 timmar dit.. Far se nar vi kommer fram. Det ar ett tva andra tjejer har som foljer med oss dit ocksa, sen aker de vidare redan dagen efter for de har lite tight om tid- men det blir trevligt med lite sallskap en bit. Nu ska fixa lite innan mitt nattdyk eftersom vi ska ses om en halvtimma.

P.S Kul att hora att ni har frost och sno dar hemma. Hoppas det stannar kvar till jul!


Kommentarer
Postat av: antonia

Gud, vilken fin design och header du har!



HAr du gjort den själv? :)

2010-10-28 @ 09:39:50
URL: http://onlyantonia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0