La Fortuna

Sa gick vi upp tidigt imorse, vid sju, for att ta oss till La Fortuna. Det var inga problem for mig att komma upp forstass, har vaknat mellan fyra och sex varje morgon (undrar varfor man aldrig ar morgonpigg nar man ar hemma o jobbar?). En 2.5 timmes scenisk vag med bil, bat och bil igen for att komma hit. Pa vagen fick vi beskada Arenal (dvs vulkanen) faktiskt fa ett utbrott! Det var ratt kul att se eftersom den inte far utbrott varje dag. 

Nar vi kom fram stod vi o valde mellan tva olika boenden vi last om men valet foll pa det lite dyrare med swimmingpool; Arenal Backpackers. Det har vi inte angrat idag eftersom vadret varit med oss igen och vi haft det riktigt fint. Vi har legat o slappat i poolen och last varsin bok o bara haft det bra. Det ar ju trots allt semester. Sa har ser det ut dar vi befinner oss nu:


Idag gjorde jag forovrigt en jakligt dum sak som holl pa kosta alla bilder jag tagit sista veckan. Jag ¨rakade¨pilla in mitt SD-kort (med alla fotografier pa) i en dator. Jag menar alltsa att jag skulle satta in kortet i datorn men rakade satta det i fel kortlasare - och vips - sa forsvann mitt kort in inuti datorn!! Oj vad jag forst blev forskrackt for jag trodde inte att det skulle ga att fa ut, sedan fick jag skammas nar jag var tvungen att lomma till personalen och beratta om det hela. Till slut kom tva killar som verkligen fick oppna hela datorn. De ar verkligen snalla o hjalpsamma har! Jag blev forstoss overlycklig efter att ha fatt tillbaka mitt SD-kort, sa inga kort har gatt forlorade! ..Idag ska vi lyxa till det med att ga ut och ata eftersom vi at inne igar. La Fortuna verkar ha lite mer liv och rorelse i an bade Santa Teresa och Santa Elena. Hasta luego!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0