Orkanen Richard

Vi ar inne pa var femte dag pa Utila nu om jag raknat ratt. Det sags att det ar varldens billigaste stalle att ta dykcert pa sa det ar inte konstigt att alla (95% iallafall) av de som ar har gar pa dykkurs eller dyker fun dives om de redan har certifikat. Mitt o Marres cert kostar lika mycket, vi betalar ungefar 2000 kr var och far aven boende i fem natter inkluderat da. Hemma betalade jag nog 3500 nar jag tog mitt dykcert for 14 ar sen som jamforelse, men vet inte vad man far betala idag. (Kan rekommendera att ta dykcert hemma annars eftersom det trots allt ar lattare att forsta pa sitt egna sprak o det ar normalt bra dykskolor. Det ar dock lite kallare i vattnet hemma fostass. Har har vi ca 29 grader i vattnet.)

Imorn blir det ingen dykning alls. Det ar namligen en tropisk storm pa vag som kan bli en orkan tills den kommer hit. Orkanen Richard tydligen. Det kommer komma hit vid halvfem i morgonbitti tror jag och orkanens oga kommer vara har vid kl 08 pa morgonen. Det ar 'bara' niva 1 sa det borde inte vara nagon fara alls men sa pass att det inte gar att dyka och batarna inte gar till fastlandet, allt stangs ner och man ska stanna innomhus etc. Sa vi kommer fa stanna har en dag extra. Som det ar nu aker vi tidigast harifran tisdag morgon tror jag. Allt ar bra har dock sa det ar okey. Jag hade tva dyk igar, ett pa 30 meter och ett navigationsdyk. Och idag gjorde jag ocksa tva dyk och har fatt se lite koraller, farglada fiskar och en trumpetfisk etc.

kort inlagg men iallafall ett inlagg. Hoppas alla mar bra dar hemma :) Hasta la vista.

Kommentarer
Postat av: Annika

Hej lilla MiaPiaFia!!!



Nu äntligen har jag gått in på din blogg och kikat. HUR avundsjuk som helst blir jag!! Ni verkar ha det toppen. Här kom första snön i fredags. Lite mysigt tycker jag som inte haft snö på tre år, men får inte så mycket medhåll av dem runt omkring...



Har ju förstås tusen frågor men vet hur det är när man är 'on the road' - det är så mycket att upptäcka så det räcker nästan med det.



Ha det nu superbra och njut!!!

kram a

2010-10-24 @ 12:42:36
Postat av: Sussie

Ujuj, hoppas ni inte blåser bort! Håll er inne tills faran är över! Nåväl, härhemma i Svedala är det långt ifrån 29 grader i vattnet, och på land med för den delen. Fick sopa (!) snö från bilen i fredags morse, inge kul... Har dessutom haft en veckas förkylning som ännu inte släppt taget utan snarare verkar ta en ny vända nu, så det är inte utan att man får lite längtansfullt i blicken när man läser om era äventyr i varmare trakter. Det låter jättekul! Skoj att ni skriver så härligt. Ta många fina bilder oxå som man kan få titta på när ni kommer hem. Kram Sussie

2010-10-24 @ 19:21:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0