Santa Elena

Vi ar fortfarande i Monteverde, eller rattare sagt lite utanfor i Santa Elena. Idag har vi agnat oss at Canopying, dvs linbana i regnskogen over tradtopparna.
Det var 16 olika linbanor i olika langder och hojder och medan Marlene gjorde alla banorna sa hoppade jag over en av dem - Tarzansvinget. Detta var mer av ett svinghopp fran en ca 30 meter hog stallning rakt ner. Nja, jag har ju hoppat bade bungy och fallskarm, sa jag kande att det var helt okey att hoppa over detta hopp utan att skammas! Marre var modig dock och svingade sig latt ner som sjalvaste Tarzan. Banan tog ett par timmar runt pa olika stationer och det var mycket roligare och inte alls sa laskigt i ovrigt som jag hade trott. Den langsta banan var 400 meter, vi hoppade aven ner rakt ner 15 meter pa ett stalle vilket kandes lite som fritt fall pa Grona Lund, och den allra sista banan - den sa kallade Superman - gjorde aven jag. Pa sina stallen var vi ungefar 80 meter ovanfor marken. Och vet ni vad, idag har vi haft vadergudarna med oss - inte en regndroppe i sikte pa hela dan!
Imorgon bar det av vidare till vulkanen Arenal och staden La Fortuna. Istallet for att aka runt en hel sjo pa otroligt daliga vagar i ungefar 9 timmar, sa betalar vi lite extra och (pa andra daliga vagar) aker jeep - bat - jeep istallet i 3 timmar. Det ar vart 25$ alla dagar i veckan. Hasta Luego

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0