Santa Teresa

Efter ca 6 timmars bussresa fran San Jose kom vi sa till Santa Teresa, det sista timmen pa mindre bra vagar kan jag saga Hur jag kunde sova da ar ett under - men gissar att det ar jetlagens fortjanst. Det marks att det ar lagsasong har for det ar valdigt lungt och lite folk. Vi kom fram nar det var morkt och tog in pa ett stalle vi kollat upp innan. Agaren skulle dock pa semester dagen efter, men sa att vi kunde bo dar anda. Vi sov dar en natt men igar tankte vi ga runt och kolla lite pa boende for att flytta, vi hann dock bara se ett stalle innan vi bestamde oss. Vi bor nu pa Funky Monkey, se www.funky-monkey-lodge.com Vi har en jattemysig veranda ut mot havet (fast egentligen ut mot djungeln, for det ar det vi ser). Det ar valdigt trevligt har iallafall, de har en jattebra kock som lagade middag till oss igar, och jag kan ocksa beratta att jag lart Marlene kortspelet 500.

Forsta kvallen var vi o kakade pa Burgo Rancho som jag fatt rekommenderat. Vi var riktigt hungriga nar vi kom fram och maten var helt underbar. Hamburgare da, och det satt valdigt fint. Igar var vi ute och gick i ett par timmar. Det ar nastan en mil strand har sa det ar jattefint. Sjalvklart oppnade sig himmlen till slut aven denna dag och oste ner regn nar vi var pa vag tillbaka till vart boende. Men pa morgonen nar vi at frukost pratade vi med en spanjor som jobbar har (for ovrigt ar alla valdigt trevliga och pratsamma), iallafall, spanjoren sa ´Làt inte regnet hindra er´. Sa vi gick dar glatt i regnet o tankte att det skall det inte fa gora. Santa Teresa ar annars ett riktigt surfing-mecka kan man saga utan att overdriva. Man kan ta kurser for ca 35 USD (for 1.5-2 timmar). Det finns en del annat att gora ocksa, hastridning, olika tourer, och sa kan man hyra en squad (ATV) - dvs en fyrhjulig sak man àker pa. Det ar det sistnamnda vi tankt gora idag. Hyra en fyrhjuling och se oss omkring lite. Osaker pa om vi aker vidare imorn sen eller om vi kanske stannar en natt ytterligare. Nasta stopp ar iallafall Monteverde och the cloudforest.

Kan till sist beratta att jag ar ungefar lika bra pa Spanska efter min treveckors kurs jag gick precis som Marlene ar - o hon har last i fem ar (!), vilket egentligen innebar att ingen av oss ar sarskilt bra. Dock sa lar vi oss! Har pratar manga engelska men absolut inte alla. Igar tex hade jag en konversation pa spanska med butikstjejen eftersom jag tror att jag har fatt nagon slags infektion i ogat. Det gick jattebra och jag kande mig valdigt stolt over mig sjalv nar vi efter lite spanska och lite teckensprak forstod varandra. Tror det kan vara valdigt bra for oss att ova pa spanskan till vi kommer till ovriga lander dar vi nog inte far det lika latt med engelskan. Jaja, det var det. Tills vi hors - ha det bra. Hasta la vista.

Kommentarer
Postat av: Anki

Tack för uppdateringen glad

2010-09-30 @ 15:50:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0