Koh Phangan Östermalm

Nu under sommaren har jag tränat några gånger på ett ställe på östermalm. Jag jobbade på östermalm för några år sen och är rätt välbekant med området och gillar det, men är inte där så ofta nu när jag inte jobbar där. Hur som helst, nu när jag gått dit för att träna har jag upptäckt att de öppnat Koh Phangang på självaste Nybrogatan! Koh Phangan var ett av mina favvoställen för en massa år sen men fanns då bara på söder. Jag blev verkligen glad att se denna restaurang så centralt och det framkallade en del nostalgiska minnen. Självklart var jag tvungen att testa detta nya ställe och tog genast med ett par kollegor på lunch!

Vi gick dit när de öppnade, vid 11, för att vara säkra på att få ett bord utomhus i sommarvärmen. Vi var först den dan och visades ut till uteserveringen av en trevlig tjej. Tror priserna låg mellan 85 och dryga 150. Vi tog alla tre stekta nudlar med kyckling och grönsaker. Vad den nu heter på Thai.. Jag äter alltid stekta nudlar när jag äter på Thailändsk restaruang. Trist att inte prova något annat kanske, men det är så himla gott. Helst ska det vara krossade nötter till tycker jag, men det var det inte denna gång. Dock smakade det väldigt bra. Vår goda lunch för 95 kronor, trevlig bordsservice, och en vacker blomma på tallriken som pricken över i, var väldigt prisvärt tycker jag - speciellt i en del av stan där lunchen väldigt sällan går under hundralappen. Hit kommer vi snart tillbaka!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0